torstai 6. maaliskuuta 2014

Koh Phangan ja Hua Hin

Full Moon Party Koh Phanganilla 15.2.2014!

Hua Hin

Olimme Susanin kanssa käyneet Hua Hinissä ennen Full Mooni viikonloppua. Otettiin mini-bussi Victory Monumentilta, joka maskoi 180 bth ja matkaan meni n. 3 h. Yövyttiin torstai-sunnuntai Kings Guest House:ssa, jossa oli kyllä todella erikoinen omistaja. Hän taisi päättää ihan naamakertoimen mukaan ihmisille huoneiden hinnat ja oli hänellä oli todella lyhyt pinna. Mutta me maksoimme meidän kopistamme 300 bth/yö (7 e), joten ei ollut paha. Ja aamupala sisältyi hintaan: teetä, paahtoleipää ja hedelmiä (turha odottaa English breakfastia).
Hua Hinin ranta on todella pitkä..
Maisemakuva rannalta
Ranta oli tyhjää tyhjillään!
Volkswagen baari!
Kings Guest House

Ensimmäinen päivä ihmeteltiin Hua Hinin rantoja ja illalla törmäsimme majapaikassamme neljään ruotsalaiseen, joiden kanssa istuimme iltaa. Oli mukava huomata miten kiinnostuneita he olivat Suomesta! Huah Hinin rannat eivät olleet minun makuuni ja yhdessä paikassa koko rantaa ei edes näkynyt, kun koko ranta oli tuupattu täyteen kaiken maailman ravintolaa ja rantatuolia.

Lauantaina vuorkasimme skootterin majapaikastamme, joka maksoi 200 bth/24h. (4,5e) Sillä ajoimme etelään kohti Susanin matkaoppaassa esiteltyjä ”ei-turisti-rantoja”. Ne rannat, jotka löysimme, olivat todella chillejä ja rauhallisia. Illalla kävimme ”Grang night market:lla” jonka jälkeen menimme istumaan iltaa Tsekkiläisen surffarin kanssa, jonka pyysimme mukaamme makajapaikastamme. Löysimme Volkswagen-katubaarin, joka oli todella tunnelmallinen ja baarimikko oli todella rento ja teki mahtavat Mai Tait!
Auringonlasku laiturilla.

Ravintoloissa oli paljon grillattuja mereneläviä tarjolla, namm!

Sunnuntaina lähdimme mini-bussilla pois, joka maskoi 180 bth Victory Monumentille, jonne niitä lähti Hua Hinistä tunnin välein. Tämän jälkeen taas odottamaan innolla seuraavan viikon luentoja.. eiks vaan!

Koh Phangan

Simon ja Leo, haettiin safkat ja juomat meidän "parvekkeelle", josta oli näkymä merelle ja auringonlaskuun!

Lähdettiin kolmen saksalaisen kanssa (Leo, Simon ja Marcell) kohti Koh Phangania keskiviikkona yöbussilla. Kaikki olivat innoissaan ja odottivat innolla tulevaa viikonloppua, fiilistä paransi entisestään  bussin loistavat penkit, jotka olivat lentokoneeen business-class:iakin paremmat. Yöbussi taisi maksaa 900 bth (20 e), sillä se oli VIP-bussi, joka tarkoittaa isoja penkkeä, joissa "helppo" nukkua! Bussi lähti klo 20.00 eteläisestä bussiterminaalista Bangkokista. Ensimmäistä kertaa sain jopa melko hyvin nukuttua yöbussissa, tästä oli hyvä jatkaa.

Saavuimme Surat Thanin satamaan aamulla ja lautta taisi lähteä noin kello 8 aamulla kohti saarta. Simon oli varannut majoituksen jo etukäteen, enkä muista paljon se maksoi, mutta ei liiaksi kuitenkaan. Taisi olla noin 200bth/yö/henkilö (4,4 e). Hostellin nimi oli Florida Inn sen sijainti oli vähän huono ja hotellin omat safkat oli todella ylihinnoiteltu eikä muita ruokapaikkoja tai edes seveniä eleveniä (kauppaketju, joita on yleensä joka nurkassa) ollut lähellä. Taksi satamasta hostellille oli 100 (2,2 e) bth, heillä on monopoli saarella ja niin hinnoista ei pystynyt neuvottelemaan.

Koh Phanganin ranta nro 1!
Riippumatto <3

Vuokrattiin skootterit heti ensimmäisenä päivänä ja lähdettiin katselemaan saarta. Skootterin vuokraus maksoi 200 bth/päivä. Vuorimaisemat ja merinäköalat olivat kyllä upeaa silmänruokaa. Löydettiin saaren pohjoisosasta mukava ranta, josta löysin myös riippumaton missä relata! Ilallla olikin sitten water fall- partyt, jotka olivat kävelymatkan päässä meidän majoituksesta. Käytiin rannan jälkeen ostamassa sevenistä rommia, colaa ja jäitä, jotta päästäisiin juhlatunnelmaan. Ne oli ihan hauskat bileet, ei aivan liikaa porukkaa ja hyvä tanssimeininki.
Meidän skootteri, jossa luki "Heil Kitty" penkissä. Simon luuli innoissaan ensin, että "Hello Kitty"

Makeeeet maisemat!
 Seuraavana päivänä lähdettiin skoottereilla aivan saaren toiseen päähän ja matkaa oli semmoiset 15 kilometriä. Ranta oli kyllä sen arvoinen ja vietimmekin loppupäivän siellä, kunnes lähdimme taas kohti majoitustamme valmistautumaan Jungle-partyihin. Sinne piti mennä taksilla, joka maksoi 100 bth ja sisäänpääsy 300 bth! Ne ottivat kyllä turisteilta rahat pois. Oli sielläkin ihan hyvä meininki, mutta odotin jo seuraavan päivän Full Moon- partyjä. Full Moon partyissa on n. 30 000 bilettäjää ja meno on sen mukainen.

Tuommoinen iso kuva UV-väreillä selkään taisi maksaa 400 bth eli melkein 10 e. Me ostimme itse omat UV-värimme (neljä väripurkkia 4e), joilla sitten vähän loimme biletunnelmaa
Erikoinen "esiintymislava" Jungle-partyissä!
Toki joka bileissä oli myös tulishow!

Taksi Full Moon partyille maksoi myös 100 bth ja matkaa juhlapaikalle oli n. 4 kilometriä meidän majoitukselta. Bileet oli semmoiset kuin osasi odottaakin, joka paikka aivan täynnä humalaista jengiä ja viinakaupustelijoita joka paikassa. Itse otin melko iisisti, mutta oli hauskaa tanssia ja katsoa kun ihmiset hölmöilee.

Tenttiin piti mennä maanantaina suoraan yöbussista, joten pitihän siihen valmistautua!

Ryhmärämä ja vesiputous (joka ei näy kuvassa :D )

Valmistauduttiin Jungle Partyihin, jotka olivat 14.2. juuri päivää ennen Full Mooneja!

Minä ja Leo!

Ihan hyvät maisemat aamupalalla! Tästä raviontolasta oli riisi loppu.. OMG

Skootteriretken löytöjä..

Fiilistelyä auringonlaskussa hostellin rannassa. Huom! Varmistakaa miltä hostellinne näyttää myös rannalta päin, ennenkuin lähdette kävelemään ympäriinsä ja huomaatte ettette enää hämärässä auringon laskettua meinaa löytää hostellianne..

Matkalla Haad Rin beachille, eli Full Mooneille!

Bucketti 150-300 bth.

Syömässä kavereiden kanssa AIT:llä!

Takaisin lähdettiin sunnuntaina klo 17.00 lautalla, jonka matka satamaan mantereelle kesti n. 2,5 h. Oli melkoinen aallokko ja onneksi Marcel:lla oli matkapahoinvointilääkkeitä mukanaan, muuten olisi voinut hyvin ikävät oltavat, tai entistäkin ikävämmät. Lautalle olisi kannattanut mennä hieman aiemmin, kuin juuri ennen lähtöä. Kaikki varailivat kavereilleen paikkoja reipuillaan ja paikkoja ei meinannyt löytyä millään. Bussi lähti suoraan lautan saavuttua ja saavuimme Bangkokiin takaisin aamu 6 ja tästä mini-bussi takaisin AIT:lle kesti 2 h!! Ehdin juuri 9 luennolle, jonka jälkeen tenttiin.. Mutta loppujen lopuksi sain tentistä 72/100, mikä yllätti minut erittäin positiivisesti.

Tämän reissun jälkeen keskiviikkona 19.2. alkaa reissu Janin kanssa Myanmariin. Siitä seuraavassa blogikirjoituksessa!